تجلیل از پروفسور محمد یعقوب رحیمی‌ اردبیلی

در ششمین سمینار آنالیز عددی و کاربردهای آن در دانشگاه مراغه

 ششمین سمینار ملی آنالیز عددی و کاربردهای آن  از مورخه 30 الی 31 تیرماه 1395 با همکاری انجمن ریاضی ایران در دانشگاه مراغه برگزار گردید. در این سمینار از کلیه اساتید، محققین، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و علاقمندان دعوت به ارسال آخرین تحقیقات خود در راستای برگزاری هرچه بهتراین سمینار شده بود.

لازم به یادآوری است که پنجمین سمینار آنالیز عددی و کاربردهای آن در تاریخ 18 الی 19 شهریور 1393 با همکاری انجمن ریاضی ایران در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان برگزار شده بود.

هدف از برگزاری این سمینار، فراهم ساختن امکان نقد و بررسی یافته‌های علمی در زمینه آنالیز عددی در زمینه تولید دانش، ایجاد بستر مناسب برای ارایه آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی مرتبط با موضوعات سمینار و گردهمایی متخصصین آنالیز عددی به منظور تعامل و تبادل علمی و حرفه‌ای بود.

در افتتاحیه این سمینار نخست جناب آقای دکتر محمد مهدی‌زاده (رئیس دپارتمان علوم پایه دانشگاه مراغه) به عنوان دبیر علمی همایش سخنرانی فرمودند. سپس آقای دکتر محمدعلی لطف‌اللهی یقین (دکتری تخصصی عمران- سازه دریایی از دانشگاه هریوت وات انگلستان) به عنوان رئیس دانشگاه مراغه به تمامی حاضرین خیر مقدم عرض نمودند.

بعد از بیانات مذکور، با تشویق بی‌سابقه فرهیختگان حاضر در مراسم، تابلو فرشی به همراه یک تقدیرنامه برای تجلیل از جناب آقای پروفسور رحیمی اردبیلی از طرف برگزار‌کننده‌گان سمینار توسط رئیس محترم دانشگاه مراغه و جناب آقای دکتر اسماعیل بابلیان (هیئت علمی دانشگاه خوارزمی) به ایشان اهدا گردید که این اتفاق نیک افتخاری بزرگ برای مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی دانشوران تبریز می‌باشد.

در ادامه، خلاصه‌ای از بیوگرافی جناب آقای پروفسور محمدیعقوب رحیمی اردبیلی توسط مجری سمینار به این شرح بیان گردید.

جناب آقای پروفسور رحیمی متولد سال ۱۳۲۸ اردبیل، تحصیلات ابتدایی را در دبستان صفویه به پایان رسانده و دیپلم خود را در سال ۱۳۴۵ از دبیرستان صفوی اخذ کرده‌اند. مدرک کارشناسی در رشته ریاضی را از دانشگاه تربیت معلم و کارشناسی ارشد ریاضی محض را در سال ۱۳۵۳ از دانشگاه تبریز دریافت نموده‌اند. قابل ذکر است که این بزرگوار يك مدرک فوق لیسانس ریاضی کاربردی نیز در اكتبر 1979 از دانشگاه منچستر- انگلستان کسب کرده‌اند. مدرک دکتری ریاضی کاربردی را نيز در سپتامبر 1979 از همین دانشگاه (منچستر- انگلستان) با موفقیت اخذ نمودند. وی در ایران از سال ۱۳۵۳ به عنوان عضو هیات علمی در گروه ریاضی کاربردی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه تبریز مشغول خدمت بوده و از پیشگامان و بنیان‌گذاران ریاضی کاربردی در ایران محسوب می‌شوند و همچنين نخستين استاد تمام و مدير گروه رياضي كاربردي در شمالغرب كشور مي‌باشند.

لازم به ذكر است ايشان در سال 1982 از طرف International Mathematics Competition رياضيدان جوان شناخته شده‌اند.

عنوان پایاننامه‌هاي ايشان:

الف – کارشناسی ارشد: Light curve analysis of x – ray Binary stars

ب- دکتری: External form and potential of Distorted confiayuations

فعالیتهای آموزشی:

تدریس:

۱- دوره کارشناسی: آنالیزعددی ۱و۲ ، معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزیی، حساب تغییرات ، معادلات دیفرانسیل

۲-  تحصیلات تکمیلی: حل عددی معادلات دیفرانسیل معمولی – حل عددی معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزیی – جبر خطی کاربردی-آناليز عددي پيشرفته

فعالیتهای پژوهشی:

تعداد مقاله‌های ارایه شده در کنفرانسها: 12 مورد
تعداد کتابهای ترجمه شده: 1 مورد
تعداد پایاننامه‌های کارشناسی‌ارشد: بيش از 40 مورد
تعداد پایاننامه‌های دکتری: 9 مورد
تعداد طرح‌های تحقیقاتی مصوب: 2 مورد

جناب آقای پروفسور محمد یعقوب رحیمی اردبیلی در سال 1383 به همراه تنی چند از اساتید برجسته و بازنشسته دانشگاه تبریز موسسه آموزش عالی دانشوران تبریز را تاسيس نموده‌اند و از سال 1386 تا 1395 به عنوان رياست اين واحد دانشگاهي فعاليت داشته‌اند.

 

قبلاً هم از ايشان به عنوان پيشكسوت رياضي در چهل و سومين كنفرانس رياضي دانشگاه تبریز تجلیل به عمل آمده است.

 

کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه آموزش عالی دانشوران می‌باشد.©

 

تبریز-نصف راه- خیابان آزادی-بلوار رسالت-بعد از میدان رسالت-جنب پل عابر پیاده
تلفن: 4-04134481552    فاکس: 04134488149       کد پستی: 5178869191 

 E-mail 1: Daneshvaran.ac.ir@gmail.com  and  E-mail 2: info@Daneshvaran.ac.ir